Skip to main content

Po(po)lna izkušnja

V času, ko lahko kadar koli in kjer koli uživamo v malone vsaki glasbi, ki je bila kdaj koli napisana, je postalo poslušanje bolj kot ne enodimenzionalna izkušnja. V časih vinilk je bilo drugače, poslušanje je bil ritual, ki je poslušalca popeljal skozi ves album, od prve do zadnje skladbe (nič preskakovanja, saj bi lahko popraskali in uničili ploščo). Kar pomeni, da smo bili deležni kuratorsko vodenega glasbenega dogodka – sledeč celotnemu programu smo dobili celovito izkušnjo. Tako smo se naučili poiskati sporočilo, ki ga je umetnik želel posredovati, ga skušali razumeti in o njem premišljevati.

Sodobne digitalne platforme, ki s preprosto dostopnimi glasbenimi grižljajčki ponujajo instant potešitev glasbenih želja, so to popolnoma uničile. Ustvarile so kulturo preskakovanja in celovito glasbeno izkušnjo izbrisale z zemeljskega obličja. In tako, namesto da bi uživali v petih hodih gurmanske večerje v restavraciji, ljudje oddrvijo v drive-in po hitro potešitev s hitro hrano brez okusa.

Koncertne dvorane so tako malone edino zatočišče za vse, ki še cenimo kompleksnost in prefinjenost premišljenega kombiniranja glasbenih kompozicij. In namesto v pogretem instant obroku uživamo v bogastvu ter večplastnosti okusov, kombinacijah arom in vznemirljivem dialogu bodisi komplementarnih bodisi kontrastnih senzoričnih izkušenj.

Natanko to prinaša tudi koncert Simona Trpčeskega in prijateljev. Odkrivanje novih vidikov tako prvikrat slišanih kot tudi dobro poznanih skladb, ki nam jih razgrinjajo bodisi podobnosti ali nasprotja med njimi. Popolno paleto čustvenih odzivov, ki se potem, ko jih sproži prva nota, razvijajo in spreminjajo vse do zadnje. Iskanje in dešifriranje sporočil.

Pomembna, pomenljiva, polna izkušnja.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava